je remets les infos contact ici avant que leur site ferme définitivement:
Dear Valued Customers
After taking the thorough evaluation and continuous attempts on repairing the firmware and server of the LW301 & 302, we encountered the unrepairable technical problems. It is with our sincerest apology that which make us being unable to continue this online service.
These product were launched in 2013 and most of the products are beyond manufacturing warranty. For the owners whose the products are still under warranty, we will be offering a credit to the value of your original purchase price, please send us a copy of purchase invoice / receipt to the address below.
For all other users out of warranty, simply contact the following customer service centers for details of our offer.
We thank you for your support and understanding of the situation, and sincerely apologize for any inconvenience caused.
If you require any further assistance, please contact us:
US:Phone no:800-853-8883 Email address:customerservice@oscientific.com
UK:Phone no:0330-333-8708 Email address:uk@oregonscientific.com
France:Phone no:080-910-2881 Email address:fr@oregonscientific.com
Nordic:Phone no:+46 (0)340-62 62 00 Email address:support@oregonscientific.se
Notes:Customers from other European countries could also contact UK or FR service centre.
J'ai contacté le numero francais puisqu'ils ne répondent pas aux emails et je suis tombé sur une dame.
elle m'a demandé le nombre de sondes et équipements que j'avais, le numéro de commande (plus sous garantie) et mon email.
Elle m'assure que j'aurai un email de leur part dans l'apres midi. (a suivre, mais j'ai un doute)
Pour le moment, j'ai trouvé une solution pour garder mes sondes actives, mais j'ai retiré toutes les interfaces radio/internet d'oregon. (LW300)
Les recepteurs fonctionnent avec DOMOTICZ grâce au récepteur RFXCOM - RFXtrx433.
les infos sont collectées et réutilisées par Domoticz sur mon NAS Synology, je deviens 100% autonome.
C'est pas plus mal.